Την Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου 2020 ολοκληρώθηκε το πρόγραμμα «Μικροί Διασώστες» που έλαβε χώρα στο Δημοτικό Σχολείο Σκοτούσσας. Το πρόγραμμα ξεκίνησε μετά από συντονισμένες προσπάθειες του Διευθυντή του Δημοτικού Σχολείου Δημητρίου Πατσιά και του Νικολάου Σύκα, Ιατρού-Χειρουργού και προέδρου του φορέα ΚΟΙΝΟΝ ΣΚΟΤΟΥΣΣΑΙΩΝ.

Αριστερά ο Νίκος Σύκας, Χειρουργός και Πρόεδρος του ΚΟΙΝΟΝ ΣΚΟΤΟΥΣΣΑΙΩΝ και δεξιά ο διευθυντής του Δημοτικού Σχολείου Δημήτριος Πατσιάς έχοντας μπροστά τους τον πρόσθετο ιατροφαρμακευτικό εξοπλισμό.

Τα τελευταία χρόνια, τόσο στην Ευρώπη όσο και στην Αμερική, έχει καθιερωθεί η άποψη ότι η εκμάθηση Πρώτων Βοηθειών από τους μαθητές του Δημοτικού είναι ιδιαίτερα χρήσιμη και μερικές φορές μπορεί πραγματικά να αποβεί σωτήρια. Το Δημοτικό Σχολείο θέλοντας να συμβαδίσει με αυτή την άποψή ξεκίνησε το φιλόδοξο πρόγραμμα «Μικροί Διασώστες».

Επίδειξη της τεχνικής της καρδιοαναπνευστικής αναζωογόνησης.

Το πρόγραμμα ξεκίνησε στις 7 Φεβρουαρίου 2020. Σε πρώτη φάση ενισχύθηκε το φαρμακείο του Δημοτικού Σχολείου με όλο τον απαραίτητο εξοπλισμό που πρέπει να έχει σήμερα ένα σύγχρονο σχολείο. Ακολούθησε η εκπαίδευση των μαθητών του σχολείου των τάξεων της Γ’, Δ’, Ε’ και ΣΤ’ τάξεως. Σε δύο μαθήματα παραβρέθηκαν και τάξεις του Γυμνασίου Σκοτούσσας. Τα μαθήματα έλαβαν χώρα στο Πολιτιστικό Κέντρο Σκοτούσσας.

Στη διάρκεια του πρώτου μαθήματος οι μαθητές πρώτα εκπαιδεύτηκαν στο πως καλούμε τις Πρώτες Βοήθειες σε περίπτωση ανάγκης (λιποθυμία, πυρκαγιά, τροχαίο κλπ). Στη συνέχεια εκπαιδεύτηκαν στην αντιμετώπιση μικρών τραυμάτων ή αιμορραγιών, στην αντιμετώπιση διαστρέμματος και στο πως παρέχουμε πρώτες βοήθειες σε κάποιον που έσπασε το χέρι του ή το πόδι του (κάταγμα). Για κάθε θέμα έγινε πρώτα επίδειξη σε οθόνη με προβολέα , στη συνέχεια οι μαθητές και οι μαθήτριες παρακολούθησαν τον τρόπο αντιμετώπισης σε σύντομα εκπαιδευτικά βίντεο (youtube) και ακολούθως έγινε πρακτική εφαρμογή-άσκηση ανά δυάδες ή τριάδες.

Στο δεύτερο μάθημα η εκπαίδευση αφορούσε τον τρόπο αντιμετώπισης της ρινορραγίας, τσιμπήματα από μέλισσες ή σφήκες, αλλεργικές αντιδράσεις και τι χρειάζεται να κάνει κάποιος σε περίπτωση ηλεκτροπληξίας.

Στο τρίτο μάθημα τα παιδιά έμαθαν να ξεχωρίζουν τα αίτια της λιποθυμίας, καθώς επίσης και τι χρειάζεται να κάνουν σε περίπτωση που χρειαστεί να αντιμετωπίσουν ανάλογη περίπτωση. Επιπλέον εκπαιδεύτηκαν στον τρόπο αντιμετώπισης της πνιγμονής από ξένο σώμα και του πνιγμού σε νερό (θάλασσα, πισίνα, λίμνη).

Στο τέταρτο και τελευταίο μάθημα που έγινε στις 28 Φεβρουαρίου 2020, έγινε επίδειξη καρδιοαναπνευστικής αναζωογόνησης (ΚΑΡΠΑ) με τη χρήση ειδικής κούκλας την οποία παρείχε το Ιατρικό Διαβαλκανικό Κέντρο Θεσσαλονίκης. Αρχικά έγινε επίδειξη του τρόπου αντιμετώπισης σοβαρών περιστατικών που οι πάσχοντες δεν έχουν τις αισθήσεις τους και ούτε αναπνέουν. Κατόπιν τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να ασκηθούν στην κούκλα και να μάθουν πως γίνονται οι μαλάξεις στην καρδιά, καθώς επίσης και η εμφύσηση αέρα. Επιπλέον, στη διάρκεια του τελευταίου μαθήματος, δόθηκαν διάφορα σενάρια σε μικρές ομάδες παιδιών για να διαπιστωθεί ο βαθμός επάρκειας στην παροχή πρώτων βοηθειών, μετά από τέσσερα μαθήματα διάρκειας έξι ωρών.

Οι μαθητές μετά από την επίδειξη με προβολές και βίντεο εκπαιδεύονται στην πρακτική εφαρμογή της καρδιοαναπνευστικής αναζωογόνησης.

Μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος οι μαθητές του Δημοτικού Σχολείου Σκοτούσσας, σε συνεργασία με τη Θεατρολόγο του σχολείου τους θα επεξεργαστούν τα διάφορα σενάρια παροχής πρώτων βοηθειών και θα τα παρουσιάσουν με τη μορφή θεατρικού δρώμενου. Αυτό θα τους δώσει την ευκαιρία να κάνουν κτήμα τους τη γνώση που απέκτησαν και να μπορούν να τη διαχειριστούν κατάλληλα. Παράλληλα το θεατρικό δρώμενο θα το παρουσιάσουν στη σχολική εκδήλωση «Μαθητόκοσμος» που θα γίνει στις Σέρρες στις 12 Μαΐου 2020.

Για την εκπαίδευση των μαθητών επιστρατεύθηκαν όλες οι σύγχρονες τεχνικές εκπαίδευσης.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες του Δημοτικού Σχολείου Σκοτούσσας κατά τη διάρκεια των μαθημάτων επέδειξαν άψογη συμπεριφορά και συνεργάστηκαν υποδειγματικά τόσο μεταξύ τους όσο και με τους δασκάλους τους, καθώς επίσης και με τον εκπαιδευτή τους!


Μοιράσου το